onsdag 29 maj 2013

Picnick.

 
Vi hämtade släpet igen och åkte till Bredviksberget med bråten. Här hemma lastade jag cykeln i släpet, för att kunna fortsätta till bygget, när Mathias är klar med sina bestyr. Gun-Britt har varit med och lossat. Hon fick ta hand om bilen sedan vi kopplat loss kärran. Jag cyklade 2 km från Patrik/Idas gård till Höglandsnäsvägen 8. Mathias monterade ventiler till garage och pannrum. Jag isolerade garageväggen, som har fönster. 14:56 avbröt jag och började hemfärden 8,44 km. Vi skulle ju vara med barnen på Picknick. Trädgårdens förskola hade sin vårfest i dag och eftersom vi var "Stand in" i dag, fick vi vara med på festen. Det var ju strålande väder och massor av föräldrar och far/morföräldrar hade mött upp. Min gissning är att vi nog var de enda som Picknickade med sina barnbarnsbarn. Vi åkte sedan hem till Cymbalgatan. Jag somnade i soffan och Gun-Britt fick klara sig själv. Hon gjorde badvatten åt barnen, då tystnade stojet. Jag vaknade av att det var så tyst. Efter badet, gjorde Gun-Britt gröt till middag. Sedan gjorde vi oss klara att åka hem till Fagerudden. När vi kom fram dit, (19:40) var det tyst i bilen. Det var bara att bära in Isla och Liam. För deras del, var dagen slut.



Inga kommentarer: