måndag 6 maj 2013

Stödförband.

I dag har vi varit ute på gården. Gun-Britt krattar och jag har stagat upp ramen kring rödbetslandet. Jag hade tid för återbesök hos sköterska på ÖHC. Det var inte Ingegerd Olausson utan Anita Öhlund. Såret hade inte rodnaden runtom, vilket betyder att infektionen har gett med sig. Men hon ville att jag skall bära stödförband. Det skall förbättra blodcirkulationen och därmed vara gynnsamt för läkningen.
Jag kan ta bort stödförbandet när jag skall duscha eller gå på gymmet. Under stödförbandet sitter det vattentåliga tejpförbandet. Jag fick med mig förbandsmaterial så att vi kan göra en omläggning innan jag skall på återbesök igen, fredag 10 kl. 09:50.
Jag har också satt upp fågelholken, som Henry kom med igår. Den borde ha ett bra läge för de hyresgäster som gillar. Bilden är tagen kl. 15:00 och det är fortfarande skugga. Takutsprånget borde ge holken hyggligt skydd för nederbörd. Eftersom "24" är alldeles intill, borde ju fåglarna hitta hem.

Inga kommentarer: