torsdag 9 maj 2013

Gökotta.

Vi hade kommit överens med Mimmi & Valter att vi skulle följas åt till gökottan i Sjulsmarks-Långträsk. Jag hade ställt väckare på 0630. Var upp på vinden efter ett par trädgårdsstolar och när jag kom ner, ringde Valter. "Det regnar inte och jag har kokat kaffe och packat, så säger Mimmi att hon har fått magsjuka". Det blev ingenting av den samåkningen. Vi åkte ändå till Långträsk. Gökottan var flyttad från skogen till byastugan. Den var fylld av glada människor, men vi fick också plats. Kyrkoherde Charlott Rehnman och organist Lars Sjöstedt hör en andakt, där vi fick sjunga med i fyra psalmer. En klurig tipspromenad var ordnad - inne i Byastugan. och sedan bjöds det på Parisare ute på gården. Gun-Britt har fullt schå med att bavaka mitt pillerintag mot när och hur jag kan äta. Antibiotikakuren pågår än. Gun-Britt har gjort fläskkarré i ugn, kokat potatis, gjort grönsallad och dukat. När middagen är klar, anländer Lasse och Margit. Som vi förstått, kommer inte Mimmi och Valter. Men "Pling Plong" så plötsligt dyker de upp. Det visade sig att det inte var så allvarligt med magen, så de hade bedömt att de kunde komma. Så blev det som det var tänkt från början. Maten gick åt och jag visade bilder från Aruba.

Inga kommentarer: