söndag 5 maj 2013

Mask och tårta.

Jag har varit upp i natt och tagit piller. Sedan har jag varit upp och ätit. Det blev en slurk Proviva och fil med Müsli och så vidare. Jag skall inte äta i anslutning till att jag tar pillret. Det bör helst vara två timmar sedan jag åt och två timmar innan jag får äta igen. Vi började gräva om komposten, fjolårsfacket var fruset, så jag fick spetta. Men i första facket, hade livet kommit igång.
I dag var det bestämt att vi skulle ha matgäster. Gun-Britts alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn med i förkommande fall make/sambo. Om vi räknar oss själva, blir vi femton vid bordet. Conny, Monica, Bo, Anneli, Adam, Svea, Elina. Mathias, Ida, Patrik, Isla, Liam, Elsa, Gun-Britt och Bertil. Monica hade med Räkpaj och Frukt/Bärsallad. Gun-Britt hade gjort Lasagne, Kycklinggryta med Ris och grönsallad. Så hade hon gjort en gräddtårta med hjortron. Allt detta bara för att jag fyllde år för 23 dagar sen. Henry Granberg kom förbi och ringde på. Han gav mig en fågelholk med ett kort, där det stod "Ett försenat grattis på födelsedagen". Tack till er alla!


Inga kommentarer: