onsdag 8 maj 2013

Ny hårddisk/SSD.

En vacker vårdag. Jag åkte till SV Norrbotten med rapporter. Susann var inte där, men jag fick lämna mina papper. Passade på att låna tjugofem sångböcker, att ha med på terminsavslutningen på tisdag.Jag var in till Datorfixarna med min trasiga SSD. Efter att det blev konstaterat att den kraschat, fick jag den utbytt. Nu blev det en nyare och tunnare enhet. Samsung SSD 120 GB. Den kostar 895:-, jämfört med den jag köpte 2012-03-22, för 1435:- Glad i hågen, så glad, att jag köpte 2 st USB-stickor 16GB för 99:-/st hos Clas Ohlson AB. När jag kom hem och monterade SSB:n i datorn, var det samma visa. Den startade inte. Jag ringde till Bosse och fick veta det som är självklart, Det behövs skivan med Windows 7 för att den skall boota. Tack, Bosse! Sedan kom jag till slutsatsen att skivan med Office 2007 också behövdes. Norman säkerhetsprogram är också på plats och nu verkar det rulla på. (SSD är en minneskapsel utan rörliga delar, som ersätter hårddisken)

Inga kommentarer: