söndag 5 augusti 2012

Lycklig.

Söndag: Jag cyklade först till Svarvargatan 26, där jag hämtade Mathias solglasögon, som han glömt att ta med. sedan till Höglandsnäs, där jag hjälpte till med att mäta och markera innerväggar. Detta för att värmeslingorna skall hamna rätt i sina respektive rum. Vi satte upp skåpen för varm- och kallvatten samt skåpet för värmeslingorna. Rörmontören var förbi och tittade på vad och hur det var draget. Han kunde då bilda sig en uppfattning om hur det skall gå till att dra slingor. Sedan slutade jag för dagen och cyklade vidare via Pitsund och hem. Gun-Britt hade blivit hämtad av Elina och barnen och de var på Hamnviksbadet när jag hörde av dem. Conny, Monica och Elsa var också där en stund. Det gäller att vara varsam med små barns vistele i solen. När jag kom hem hade jag uppskattningsvis 30 km på cykeln. Cykeldatorn låg hemma på skrivbordet. Jag var svettig och behövde duscha. Vi åt en pulversoppa till lunch och sedan lade vi oss i husvagnen för att vila/sova trots att det var +30,6 grader där. Det var skönt och snart var det dags att promenera iväg till Björklundahallen, där Gun-Britt gick på Actic och jag hade Kettlebell kl 1845 och IndoorWalking 1930. Linda ledde båda passen. Det blev svettigt, men jag tycker att jag klarar det bra. Nu i kväll (21-tiden) har vi ätit Hamburgare (2 för mig och 1 för Gun-Britt) och varsitt kokt ägg. Dessutom fick vi varsitt glas rött till det. Tänk vilken lycka, att få vara med i det som händer och känna att man mår bra. Barnbarnsbarn, bad, bygge, cykling, fysträning, mat och dryck,

Inga kommentarer: