måndag 13 augusti 2012

Men seda då?

Mathias ringde och berättade att han skulle göra formar för morgondagens gjutningar, men att han hade tid och möjlighet med släpet att hjälpa oss att flytta frysboxen från Fagerudden och hit till Cymbalgatan. Det funkade fint, nu har vi två frysboxar här att samla i. "Men seda då?" Jag tog  hand om släpet, kopplade det på Gun-Britts bil och ställde ekipaget på infarten. Så kunde släpet vara låst över natten. Patrik hade låset och de var vi Benbryteforsen fortfarande. Conny hade varit ut och kört ut bärlager för att betoongbilen skulle kunna köra fram till grunden, när det var dags för gjutning.

Vi har själva varit på avlägg 1. vid Benbryteforsen. Vi åkte upp fredag efter att vi gjort husvagnen iordning och avslutat gräsklippningen, som jag påbörjade med att klippa framsidan och gavelsidan på torsdagen. Jag fick avbryta för att vi skulle träffa Pragresenärerna på Samvaron kl 1500. Efter det mötet, var jag och hjälpte Mathias och rörmontören att naja de sista golvvärmeslingorna. Gun-Britt hade skjutsat dit mig och min cykel. Själv hade hon varit hos Elina och barnen en stund. Hemvägen från Höglandsnäs tog jag med cykel via Pitsund. På det sättet fick jag c:a 20 km motion. Jag var hemma 2340.
Jo, vi åkte så småningom upp Till Benbryte. Monica och Conny var redan där. De hade lovat att bjuda på en trerätters där. Det blev en lyckad kväll. Det var varmt, men ändå måttligt med mygg och vi kunde sitta vid brasan en bra bit ut på kvällen.

Inga kommentarer: