tisdag 21 augusti 2012

Snart blir det Tjeckienresa.

Jag körde grästrimmern, men det började regna, så gräsklippar´n står kvar i garaget. Vi ringde till Banken och frågade om de hade reserverat tjeckiska Koruna i Gun-Britts namn. Jodå, det fanns, men det var antecknat "ring om det inte går att få tag i". Tur att vi ringde då. Gun-Britt åkte in till banken och fick hämta 2800 CZK FÖR 980,97. Jag satt vid datorn och lyckades beställa ett handtag till kylen på Fagerudden. Det är fortfarande ovisst om det blir rätt. Jag fick hjälp av kundsupport på www.reservex.se , men bilden av det handtaget stämde inte mot det trasiga. Jag har alltså beställt efter bilden, men det finns inga måttuppgifter, C-C mått t.ex. Vi åkte till Fagerudden, för att Gun-Britt skulle söka sin hatt och ev. en värdeväska att ha om halsen. Det blev tjii. Vi besökte Monica och Conny och fick låna två olika värdeväskor. Givetvis blev vi bjudna på fika. Vi åkte hem för att komma i tid till Björklundahallen. Actic för G-B:s del och Kettlebell med Eva-Lena för mig, sedan IndoorWalking med en tjej som jag inte vet namnet på. Därefter bastu för min del. Gympakläderna åkte in i tvättmaskinen på en gång. Det var två svettiga pass. Jag fyllde på med en rejäl bryta och fläskkarré som tilltugg.

Inga kommentarer: