torsdag 16 augusti 2012

Betong och tårta.





 Jag steg upp 0615, var på cykeln 0725, på väg till Höglandsnäsvägen 8, där det skulle gjutas färdigt idag. Jag behövde inte jobba men kunde ta ganska många bilder. Elina, Isla och Liam kom dit för att, liksom jag se hur det går till att gjuta betongsula till en villa. Det var intressant att se dessa maskiner i arbete, för att inte tala om betongarbetarna. Patrik med Elsa i vagnen kom också dit. Han har ju erfarenhet av det här. Jag var kvar tills det hela var färdigt. Nu återstår vattenbegjutning tills det har härdat. Jag åkte vidare till Fagerudden, där jag skulle läsa av Serienummer på kylen, som har tappat ett handtag till dörren. Vidare fick jag i uppdrag att åka förbi hos Öhmans i Svensbyn för att hämta plastburkar till hallonsylten. Monica bjöd på lunch, Köttbullar med potatismos och sallad. Rabarberkräm med mjölk till dessert. Conny bjöd på kaffe efteråt. Tack båda två för mat och pratstund. Mätt och glad trampade jag vidare till Ture. Han hade ramlat på golvet, men fått hjälp att ta sig upp. Något chockad verkade han vara, för han betedde sig inte riktigt som jag är van. Han satt med lunchen och då kom vi överens om att spara baguetten jag köpt, ett tag. Men när han ätit färdigt och jag kokat kaffet, ville han ändå ha något tilltugg. På det viset strök baguetten med. När jag rengjort rakapparaten och tagit med räkningar som jag skulle sköta betalningen av, var det dags att åka hemåt. Gun-Britt hade varit på sta´n och shoppat och kommit överens med Elina att de skulle äta middag med oss. Mathias levde på mackor, han fått av Monica, så han stannade kvar vid vattenslangen. Conny hade åkt upp till Piteälven för att fiska. Vi andra var bjudna till Patrik på födelsedagskalas. Han fyllde 26 förra fredagen (10). Dit kom också Ingvar & Gudrun, Ida & Daniel med Felix & Filippa, Marias Pojkvän, Eva-Britt & Rickard Asplund och deras dotter *.

Inga kommentarer: