måndag 6 augusti 2012

Åter en solskensdag.

När jag gick ut för att fylla fågelmataren, tyckte jag att den lilla som hänger på köksfönstret behövde rengöras. Så fick det bli, men den fick ligga på tork hela dagen. Efter frukost blev det hårtoning. Sedan ringde vi till Norbergs och bjöd dem hit på middag onsdag 1630. Vi beslöt även att vi skulle plocka hjortron idag och att vi skulle fortsätta där vi slutade i fredags. Medan vi pratade i telefon, knackade det på ytterdörren. Det var Ida och Elsa som kom på besök. Jag fick hålla henne i famn och vi lutade våra huvuden ihop. Det roliga tog dock slut, flickorna skulle åka vidare och när jag var på väg till Norbergs, såg jag deras bil utanför nummer 17 på samma gata som Norbergs. Vi åkte med Arnold och Veras bil till samma hjortronställe, där vi slutade i fredags.
Nu hade bären som var omogna då blivit mogna. Jag fick c:a 3,5 kg, som jag tycker, jättefina hjortron. När jag kom hem stod Gun-Britt beredd med en Gravlaxlåda, som jag fick till middag. Hon satte också igång att paketera och sockra hjortron, En del, 1 kg kokade hon sylt av. Ja, såhär bra får jag ha det. Fågelmatar´n har jag satt ihop och hängt upp.

Inga kommentarer: