fredag 17 augusti 2012

Surströmming och inbjudan till mera...



Vi åkte in till Svarvargatan och avlöste Monica. Hon hade passat Isla & Liam under förmiddagen. de hade varit på lekparken i två timmar. Mathias var ute på bygget och Elina hade tolvtimmarsskift.Vi hade med oss blodpudding och det fick bli lunchen. Jag bar Liam en stund i seleen på ryggen. Han somnade ganska snabbt och sov bortåt två timmar. Mathias kom hem till lunch. Han skulle göra bankärende och jag avlöste honom med att spola vatten på plattan. Jag skottade bort sand, som varit stöd mot kantbalken. Nu skall den sanden sänkas 40 cm undet kantbalkens överkant. Det skall göras runtom det hela, för att börja få till nivåer på gårdsplanen och gräsmattan.
Vid tretiden avslutade jag mitt pass på plattan och åkte tillbaka till Svarvargatan. Jag fick duscha, för det blir lite svettigt i solgasset. Gun-'Britt och jag hade kläder för ombyte med oss. Vi var bjudna till Elisabet och Bruno på surströmming klockan fyra. Dit kom också Per-Arne och Elsy-Britt Fjällström. Medan jag var kvar på bygget, ringde Ture och ville att vi skulle äta surströmming tillsammans med honom. Det får bli, kanske på söndag.

Inga kommentarer: