fredag 20 januari 2012

Umeå t.o.r.

I dag skulle jag åka med Conny till Umeå. Väckaren stod på halvsex, det är tidigt för min del. Det hade snöat och det fanns anledning att skotta bort plogvallen, som just kommit till. Först skkulle jag göra mig en frukkostgröt. En dl havregryn ser väldigt lite ut i en tallrik. Jag stjälpte i - kanske två och en halv dl - och så gjorde jag havregrynsbryta istället. Kände mig ganska nöjd med den dosen och gick ut med snösläden. Conny kom och så småningoom kom vi iväg. Det var ganska bra före, men ibland var det kraftig snörök, dock inte så mycket att det försinkade oss. Jag hade tagit med min GPS, den fick fnatt när det var dags att hitta adressen, Hagmarksvägen 18. Den är opålitlig helt enkelt. Vi hittade adressen med hjälp av Connys utskrift från Google Maps eller... Husvagnen vi skulle hämta, en Polar 550GL -89, såg bra ut och det var bara att sätta på den vinterhjulen vi hade med oss. Vi kopplade och drog iväg, men först var vi in på en OKQ8 station och fick i oss två grillkorvar i ett korvbröd och på det en stor kaffemugg med valfri bulle. Efter det var vi mogna för hemfärd. Det rullade på bra. När vi kom till Skellefteå, var vi mogna för mera kaffe, men "Dagens" gällde fortfarande, så fick det bli. Då hade vi ökat på barlasten med Slottsstek, Potatisgratäng, Bondomelett och grönsaker. På det Kaffe och kaka. Kakan bestod av chokladpudding med vispgrädde - och en kaka. När vi skulle ut på E4 därifrån, ville GPS:en att vi skulle ta en sväng på andra sidan E4 i stället för att svänga vänster och hemåt. Den verkar ha sin framtid bakom sig... Vi hittade hem till Svensbyn lyckligt och väl. Gun-Britt kom och hämtade mig och nu kan jag åter lägga en rolig dag till handlingarna.

Inga kommentarer: