lördag 14 januari 2012

Brandvägg

Melodikrysset gick ganska bra, men nog fick vi gissa och lita till de hjälpbokstäver som kom efterhand. V8= Måns, men han lät väldigt amerikansk... snabbgennomgången bekräftade vår gissning. V13=Nicke bekräftades av L10=Wake, då fattades bara C. Nog om detta, Uffe ringde, de lever med kokplatta från Clas Ohlson i vardagsrummet och diskar i badkaret, det blir lite primitivt, men det är väl bara ett stålbad just nu. Veckorna framöver skall det nya köket växa fram. Det blev en pratstund med Arnold också. Vi bjöd Bo och barnen att komma hit på fläskpannkaka. Anledningen till det var inte framförallt omsorg om deras försörjning, utan att jag behövde hjälp med att installera min nya Access Point (Åtkomstpunkt). Det visade sig att jag inte har någon fysisk brandvägg. Det skall finnas i den Router, som följde med från AllTele. Vi kom överens om att jag skulle låna hans switch, som har brandvägg i sig. Jag åkte till Målargatan och lånade den. Tyvärr hade han inte hittat nätadaptern. Jag trodde mig ha en, men den var för lite duktig. Det krävdes 1,5A och den jag hade kunde bara prestera 0,15A. Det funkade alltså inte. Jag får ta nya tag på måndag. Monica kom förbi, hon har jour. Vi såg "Stjärnorna på slottet" och "Morden i Midsomer"

Inga kommentarer: