onsdag 11 januari 2012

Batteribyte.

I dag sov jag tillräckligt länge, men det finns någon som sover längre...
Sedan gjorde vi oss iordning - packade ryggsäckarna - och promenerade/sparkåkte bort till Björklunda och Actic. Gun-Britt var klar först och åkte hem. Jag kom hem så småningom och då stod mat på bordet. Fransk löksill med kokt potatis och lite extra rödlök. Det blev inga andra skal än potatisskal efter den måltiden, men gott var det! Dessert dessutom, risgröt, spetsad med en svätt grädde och hallon/rödvinbärssylt på toppen. Efter det- och först då - hängde vi upp gympakläderna. Efter den lunchen var det lämpligt att sträcka på ryggen och låta maten gå i kroppen. Jag sov nog tjugo minuter. Vi tog bilen och åkte till Hedens kyrkogård, där vi bytte batterier i gravlyktorna och skottade upp kring stenarna. Vi fortsatte till Ture, som vi inte besökt sedan 20 december. Vi han koka kaffe/the och fika innan hemtjänsten dök upp. Det kom till och med en tjej till, som skulle städa. Sådär kan det bli, ibland får han sitta ensam och så plötsligt kör det ihop sig. Från Ture fortsatte vi till Norbergs hus. Det var kört med scooter över gården, så jag behövde inte pulsa i snön. Men på bron var det en ordentlig driva, som jag var tvungen skotta bort. Jag var in och ner i källaren för att stoppa till ventilen där. Det var bara tre gradet där nere, men det klarar sig om ventilen är stängd. Vi åkte sedan hem till Monica och Conny. Vi hämtade Tiguan, som skall på service i morgon förmiddag.

Inga kommentarer: