måndag 16 januari 2012

Sparktur och -retur. Vi håller tummarna för Ida m.fl.

Började dagen med att ringa Allteles support och fick hjälp med att aktivera brandväggen i Gateway? - burken som hör till mitt bredbandsabonemang hos Alltele. Sedan gällde det att få till lösenordskrav på den trådlösa inkopplingspunkten, men först måste jag åka till Europcar för att få bilen tvättad. Det funkade bra och nu ser den ut som ny. Jag försökte igen med lösenordskravet, men det blev tidspress för vi skulle vara på Björklunda en kvart i tolv. Jag hade tid att passa till mitt Kettlebellspass kl 1200. Gun-Britt betalade vattengympa för vårterminen (650:-), den går på tisdagar kl 1400. Elina och Mathias kom förbi och lämnade Isla och Liam här. De skulle själva åka en sväng på grisberget. Det var inga problem för barnen att vara här. Sedan var det sparkåkning. Folke bjöd på middag och strax efter sexton gav jag mig iväg. På vägen upp mot Rågrindsvägen, passerade jag två vuxna och ett barn. Jag tänkte inte mer på det och fortsatte, men efter en stund var jag tvungen att ta bort halsduken. Det började bli varmt i yllet. Då kom en ung kvinna och ett barn springande, det var ju dem jag åkt förbi på cykelstigen. Kvinnan (tjejen) försökte fråga om något, men det enda hon kunde var "ICA Konsum". Det var inte mycket att gå efter, men sedan sa hon "A2" och skrev ett A och en bakvänd sjua i snön. Hon korrigerade sedan och skrev 2. Då blev det A2 och jag tänkte att hon bor på någon adress 2A. Jag vände på sparken och pekade att hon skulle sätta sin kasse och flickan på sparken och sedan kliva på medarna och åka med. Men hon var tydligen inte van att åka spark och inte ilag med mig. Hon sprang och jag sparkade. När vi kom fram till Kråkklövergränd, blev hon glad. Nu kände hon igen sig. Vi skildes där och jag vände om och påbörjade min stadstur igen. Till Folke kom jag tjugo minuter efter avtalad tid, men han har översende med sådant om man har giltigt skäl. Det vankades Benfri kotlett med sås och kokt potatis. 2043 var jag på väg hemåt och var hemma 2113.

Inga kommentarer: