söndag 29 januari 2012

Fel dag.

Söndag.
Vi steg upp, gjorde frukost och åkte iväg till Svarvargatan26. Men det var fel dag, det är i morgon vi har lovat att passa barnen medan föräldrarna är på rea. Jomen, vi fick i alla fall träffa dem. Sedan åkte vi hem. Jag var upp på taket och rev ner snö, även på baksidan, där vi har haft "snögardin" ett bra tag. Efter det och lunch, åkte vi till Svensbyn. Jag lämnade av Gun-Britt hos Öhmans, och åkte vidare till Norbergs hus, där jag skottade upp mot köksväggen. Jag satte även i värmelampa i källaren. Sedan åkte jag tillbaka till Öhmans. Där var hela skaran samlad, så då fick vi träffa alla tre barnbarnsbarnen. Tänk att man får höra till! På kvällen var det motionsdans på Folkan 1800 - 2100, till AVANT. Inte alldeles fullsmockat i kväll, men tillräckligt för att det skulle vara kul, men svettigt. När vi kom hem duschade jag och Gun-Britt stekte hamburgare. Två till mig och en till henne. En lök och två lättöl strök också med.

Inga kommentarer: