måndag 30 januari 2012

Rätt dag.

Nu var det rätt dag. Vi skulle vara tillsammens med Isla och Liam, medan Mathias och Elina var på sportrea. När vi kom dit, verkade Liam lite - eller mycket - trött. Jag fick ta en promenad med honom i vagn och det funkade. Han somnade ganska direkt och sov ute på  bron. Gun-Britt och Isla lekte i barnrummet hela den tiden. Efter en och en halv timme, ville Liam upp ur sin sköna bädd. Han vaknade långsamt och behövde bäras ett tag. När föräldrarna kommit hem, hade vi gjort våran insats för idag. Vi handlade på Coop Konsum i Öjebyn och nu funkade deras kassa så man kunde använda Coop-kortet. Patrik ringde och meddelade att i kväll blir det spacklig. Vi gjorde sillsallat av de kokta potatisarna som blev över i lördags och en omgång sillfilléer. Monica och Conny kom och åt sallatsmiddag med oss. Gun-Britt fixade också nykokta rödbetor att äta till sillsallaten. De skall egentligen vara inkokta och det fanns litegrann kvar av den varan. Sillsallat ger onekligen en känsla av jul och den känslan förstärks av att vi ju har två blommande Amaryllis i köksfönstret. När vi ätit, åkte Conny och Monica hem och jag gjorde mig iordning att åka till Hortlax. Jag tog med mig bocken som jag skruvat till av en gammal, som stått på vinden - förmodligen sedan huset byggdes 1970. Den var väldigt sönderspikad och den jag fick till, blev till mer än hälften ny. Nu var det dags att greppa spacklar och att försöka få till tekniken. Man lär så länge man lever...

Inga kommentarer: