onsdag 25 januari 2012

Puh!

Så känns det just nu, men det beror på att jag har skottat av, först altantaket och sedan en liten bit av hustaket. Men det finns mera...

Dagen började med väckning halvsex, men då fanns det marginal för att snooza tio minuter och därefter dra sig fem. Men sen kom vi upp. Jag var ut och fyllde på fågelmataren och tog in tidningen. Vi åkte iväg till Müllers och var där ganska precis 0700. Vi åkte hem, läste tidningen, löste Sudoku och drack the/kaffe. Sedan lade vi oss för att räta på ryggen, ställde väckning 0930, men 0915 plingade det på dörren. En glad överraskning, för vi hade ju glömt att Monica och Isla skulle hälsa på en stund före barnbadet. Vi fick bjuda på lite förtäring, åt oss själva gjorde vi gröt. Kl 1100 var vi i Margretelund på sångövning. Det var terminsupptakt. Hemkomna åt vi uppstekt palt kompletterat med stekta ägg. Jag gjorde iordning en lastpall och bordet från altan att stå på för att skotta av altantaket. Jag hann skotta ungefär hälften till "Eldkvarn" på Spotify, när telefonen ringde. Nu var Tiguan klar att hämta. De hade bytt brännkammaren på dieselvärmaren och det gick som överenskommet på garantin. Vi åkte till Svensbyn och ställde bilen i höladan, där den får samsas med släpet och snöbladet en tid. Vi fick också träffa Elsa och hennes föräldrar. Hon har hunnit nio dagar på sin karriär och har redan lagt världen för sina fötter. Vi fortsatte sedan till Sjulnäs, där vi besökte Ture. Vi drack kaffe/the med honom. Vi åkte hem och gjorde middag åt oss. Sedan skottade jag av återstoden på altantaket och en bit in på huset. därför puh:et i början.

Inga kommentarer: