onsdag 21 december 2011

Fussilli

Jag har inte kommit mig för att skriva julkort före fredag 16, som var "dead line". Nu får de, som jag brukar byta julkort med, nöja sig med ett telefonsamtal. Jag tror inte på någon tidsvinst med den metoden, men ett samtal kan ju ha sitt värde ockaå. Vi handlade på ICA-Öjebyn, sådant som kan behövas inför julaftonslunchen. Efter det åkte vi in till Svarvargatan26 för att få träffa Elina, Isla och Liam. Jag lämnade av Gun-Britt där och åkte själv till kyrkogården för att byta batterier i ljusen på Maj-Britts och Mattssons gravar. Både Liam och Isla sov, när jag kom dit. Men så småningom kom de igång. Det är väldigt nära, att Liam kan hålla balansen och både stå och gå. Ja, han gick faktiskt fyra steg vid ett tillfälle. Han är så charmig när han kryper omkring och roar sig väldigt bra för sig själv. Vi hade med oss köttbullar och prinskorv, som tillsammans med Fussilli fick bli middag. Vi hjälptes åt att frosta ur Frysboxen, innan vi åkte hem.

Inga kommentarer: