fredag 23 december 2011

Dan före dan...


Det drar ihop sig. Gun-Britt var uppe före tomten i morse, hade satt på potatisgrytan, det skall ju kokas potatis till sillsallaten. Hon har gjort ”Jansson” till i morgon. Det är mycket som skall göras redan idag. Jag har inte skrivit och skickat julkort. Det har bara inte blivit av. Jag ringde en hel del till dem jag brukar byta kort med. Litegrann skäms jag ju, men det får jag stå ut med. Gun-Britt har inte haft så mycket avlastning från mitt håll. Jag var iväg till Hortlax, Besökte P-O för att önska honom God Jul och Gott Nytt År. Han var inte hemma men jag hittade honom hos Onny Lindblom. Där var också Jan-Olov och Birgitta Lundström. Jag blev bjuden på kaffe och en pratstund. Jag var på Kyrkogården och bytte batterier i lyktan på Curt och Signes grav och även på pappa Georgs. Jag var till Norrbyvägen för att hämta telefonen som blev kvar i gårkväll. Patrik var just på väg därifrån, jag lämnade igen nyckeln . Efter middagen var vi och handlade glögg och muggar på ICA-Öjebyn, därefter besökte vi Eivor och Henry och fick en pratstund med dem. Vi blev förståss bjudna på kaffe/the och massor med gofika.

Inga kommentarer: