tisdag 13 december 2011

Lucia





I dag, Luciadagen var det samling på Trädgårdens förskola. Det bjöds på luciatåg med många sånger och sångare. Svea är en av dem. Det regnade och temperaturen hade stigit från gårdagens -17o till ett par plusgrader. Det syntes på de små, att det här var något de hade sett fram emot. Sångerna var väl inövade. Det var så fint! Efteråt åkte vi hem och började skala och hacka potatis till sillsallaten vi skall ha med oss till Ekologen i morgon. Ja, vi gjorde sallaten klar med lök, sill och peppar. Sillen hade jag klippt i 5 mm tärningar i gårkväll. Jag åkte in till Stadshuset, Ovalen, där det var lantmäterisammanträde angående ledningsrätt för fjärrvärmeledning och bredbandskabel. Sedan var jag förbi hos HRF och köpte hörapparatbatterier. Det kostade 350:- och jag hade 346:- i plånboken. Jag fick pinna iväg ner till bilen och hämta en femma ur burken med piss/parkeringspengar. Sedan var jag hos Ö&B, där jag köpte något att ha i julklappar man också skall ha med till Ekologen i morgon. Jag fick bud om att bilen med gips- och plywoodskivorna var på plats i Hortlax. Jag hämtade Gun-Britt, overallen och muffins, som hon bakat och åkte till Svarvargatan med henne. Hon och Ida skulle vara barnvakt, medan Elina och Mathias skulle bära skivor. Det gick bra att vara tre om bärandet. Men när Patrik kom, så vi blev fyra, gick det ännu bättre. Nu kan väggbeklädnaden komma på plats. När det var klart, åkte jag glad i hågen hem och hann öppna garagedörren innan slanten gled ner – Gun-Britt hade jag ju lämnat på Svarvargatan! När jag kom dit, ville Liam gärna ha lite support i gåendet. Han gick några steg utan hjälp! Nu lossnar det nog snart för honom och då blir det fart.




Inga kommentarer: