torsdag 22 december 2011

Vintersolståndet i dag.

Upp 0545, tog sparken till IndoorWalking med Helén. Hon lyckas alltid driva på, så att svetten droppar. Efter frukost började jag bena ur grisfötterna som Gun-Britt kokade i gårkväll. Efter en tjugominuters tupplur, åkte vi in till sta’n. På H&M köpte jag en skjorta och ett par Byxor, som jag tycker matchade skjortan. Sedan gick vi till Gallerian, handlade batterier på Clas Ohlson AB och på Kronans droghandel lite hygienartiklar. Sedan var det dags att hämta smokingen hos Cinderella. Sist var vi in på Lekia, där vi köpte nyttigheter för vissa… Nu var det dags att kila hem och få något till livs innan vi åkte igen. Jag skjutsade Gun-Britt till Svarvargatan och själv åkte jag till Norrbyvägen 13, där Conny och Patrik var i full gång. Mellanväggarna var resta och nu gällde det isolering, plyfa och gips. Vi höll igång till framemot tjugotvåtiden. Då var det hög tid att åka och hämta Gun-Britt! Eftersom det blev så pass sent, fick batteribyte på kyrkogården anstå till i morgon. Vi fick tillbaka snöskyffeln som vi glömde på bodbron på Fagerudden.

Inga kommentarer: