tisdag 20 december 2011

Ture.


Jag hade planerat att gå på IndoorWalking kl 12. Men Gun-Britt hade kommit på att vi skulle gå på Actic tidig förmiddag och så blev det. Jag har inte varit där på sexton dagar, så det var bäst att det blev som det blev. Jag tog mera tid på mig än min sambo och kom promenerande hem till ett dukat bord. Efter maten klippte Gun-Britt mitt hår. Vi hämtade ner resväskan från vinden och satte upp den lilla plastgranen i första sovrummets fönster. Vi tog med batterier för att byta i gravljusen på Hedens Kyrkogård, både på Gunnar och Reginas och på Haralds. Sedan åkte vi till Ture. Han hade varit på röntgenavdelningen PÄS, tidigare i dag. Senaste besöket han fick av mig, var när jag cyklande var en sväng runt fjärden den 22 november. Lena Lövgren var en ny bekantskap för oss. Hon jobbar inom hemtjänsten i Markbygden, men gör även vissa pass här i Infjärden. Hemfärden gjorde vi via Vitsand, där Gun-Britt skulle hämta en del grejer från bodan.

Inga kommentarer: