torsdag 1 maj 2008

Hugskottens mästare

Första maj. Hjärtat sitter till vänster, men jag marscherar inte under fanorna idag. Det är så mycket annat som rör sig härinne.
Började att lyssna till magen: Kokade en bit rimmad bog. Den skall jag använda genom att skära tunna skivor till smörgåsarna, men iblan kan jag stimulera belöningscentrat och skära tjocka. Av spadet gör jag "blöta", då använder jag - förutom vanligt tunnbröd -blodbröd. Det är en av mina favoriter, med smör och hackad gräslök.
Men så - hej hopp - kom jag på att frysen skall frostas ur. Just nu (1345) pågår det. Nu blir det blötlunch...
(1433) Lunchen avklarad och jag känner mig belönad, för vad kan man undra, men gott var det!
Vad man får ligga i för att hålla acceptabel hygienisk standard på backar och galler! Snart är alla frysvaror tillbaka och temperaturen nere på normal nivå.
Det ringde på dörren. Gunnel kom förbi, hon hade besökt sin son på Båtskatavägen. Vi fikade och satt och pratade en stund. Jag hade packat upp kläderna jag köpt från ELLOS och visade dem för henne. Det verkade som de blev godkända. Skorna har jag packat ner och skall returnera för byte. Det var optimistiskt att tro att 42,5 skulle räcka. Hoppas att storlek 43 finns och att de räcker till...
Nu får det räck för idag.

Inga kommentarer: