tisdag 13 maj 2008

Annandag pingst

...har ju tappat färgen. Kanske var det därför som det inte blev någon blogg igår. Men det kan oockså bero på annat. Började tidigt för att vara på Nautilus introduktionspass. Men det hade "tjorvat till sig" med tidsbokningar och jag fick en ny tid - nästa onsdag 21/5 kl 1130. P-O kom förbi, vi fikade och pratade en stund. Jag körde ut bilen för att se om det kommit hydraulolja på tidningen jag lagt ut. Inte en droppe, så jag beslutade att köra vidare. Var på biblioteket och konsum. P-O och torkel Öhlund tittade in (igen). De hade varit och bärgat gravlyktor på Hortlax kyrkogård. Jag fick bara bjuda på en slät kopp kaffe. Efter middagsmålet åkte jag till musikhögskolan. Det var fjärde och sista tillfället på avdelning ett av nybörjarkursen. Avdelning två börjar på måndag 9/5.
När jag kom ut och tände telefonen, såg jag att Viviann hade ringt. Hon ville att jag skulle ringa tillbaka. Hon hade nog behov att prata om sin jobbiga pingsthelg. Det finns människor som inte alltid har medvind...
Sedan åkte jag 8,3 km på 27 min mot vinden. Det blev en skön genomkörare som belönades med bl en kopp rött Roybusthe, ja det är inte bara Roybusthe som är rött...
Kom hem 0020 idag.
Har varit in till Låsmekaniska och köpt en "rotorfjäder" till ytterdörrens lås, varit på Systemet, gav tjugo spänn till tiggarflickan som satt utanför och var förbi hos Folke, som fick bjuda på en kopp kaffe. Monterade tillbaka dörrlåset i ytterdörren.

Inga kommentarer: