söndag 4 maj 2008

Söndag hela dagen

...men soligt och varmt delar av den. Jag började med att köra tvättmaskinen. Dels ett par ljusa byxor och dels fyra svettiga dansarskjortor. Det kändes läge för att lägga undan svarta och mörkgrå brallor och - kom jag på, långärmade skjortor kan nog också få vila. Hängde tvätten utomhus med avsikt att den kan t.o.m. få hänga tills jag kommer hem ikväll. Det har den gjort tills just nu. Jag gick ifrån datorn och tog in dem.
Det har varit tangopraktika i Norrmalmia 1600-1730. Jag hade planerat att åka cykel dit. Ställde fram cykeln och packade skor och - för alla eventualiteter - regnställ i ryggsäcken. Men just som jag skulle åka kom det en störtskur och det blinkade i lyset (åska). Då blev det att åka bil i alla fall. På praktikan kändes det bra. Jag får beröm av unga tangotjejer, som påstår att jag har gjort vissa framsteg. Det är klart att då suger man åt sig, fast man vet att framstegen inte är sjumila- utan snarare tuppfjät. Men i alla fall...
Även idag var försörjningen räddad. Folke bjöd på middag hemma hos sig. Han hade gjort köttförsbiffar och bjöd på dem tillsammans med potatis, rivna morötter och grönsallad. Det var gott för ett notoriskt matvrak.

Inga kommentarer: