onsdag 7 maj 2008

Torsdagslunch på onsdag.

Folke kom cyklande från stan´ vid halvtiotiden. Han hade med sig två cykeldatorer. Den ena skulle vi motera på hans cykel, den andra skall Barbro ha på sin. Men vi skulle ju ha nånting i magen också. En fläskpannkaka kom på tal. Jag åkte in till Konsum och handlade bl.a. rimmad sida (487 g). Köpte även en burk "Soldatens ärtsoppa". Det fick duga. Började med att baka muffins, se´n gick det av bara farten. När vi ätit, kunde vi mätta och glada ta oss an monteringen av cykeldatorn. Det gick också bra. Allt fungerade när vi skulle prova.
När Folke åkt hem, ringde jag till Gun-Britt och kollade läget. Det blir så att jag åker och hämtar henne på Lulea airport.
Sedan skulle jag cykla in till kyrkogården och ta hem lyktor. Jag tog även bort fjolårsblomster från Mattssons grav. Innan jag åkte ringde jag till Vivi-Ann och kollade om det var OK att jag kom dit med böckerna av Gun Lidström, som jag lovat henne att låna. Det var OK, hon bjöd på laxmacka och kaffe.
Nu skall jag försöka igen, det som misslyckades igår....

Nattinatti!

Inga kommentarer: