tisdag 6 maj 2008

I blåsväder

...har jag varit idag.
Jag startade en maskin kulört trikå innan jag åkte iväg till biblioteket för att byta ljudböcker. Det blev en av Alexander McCall Smith: Imuntra damers sällskap. Handlade på Konsum bl.a. två räkbaguetter och åkte hem för att hänga tvätten.
1445 åkte jag hemifrån via Bergsviken, Svensbyn till Sjulnäs och Ture. Liselott Källman var där och hade Ture i duschen. Det hade tydligen hänt något som föranlett detta. När de var klara, kokade jag kaffe och vi delade den ena baguetten. Det var uppskattat. Jag stannade där till 1630, då det var hög tid att dra. Jag skulle ju hinna duscha, tvätta håret och raka mig för att vara söt och fräsch till tangon kl 1900.
Jag fick cykla även till Kårhuset. På hemvägen var jag förbi hos Folke, som bjöd på thé och macka.
Det har varit vackert väder men nordanvinden var frisk och kylig. Trots det kunde jag åka i skjortärmarna och höll ändå värmen. Medan jag var ute i blåsvädret, kände jag ingen svett, men när jag kom in hos Ture då rann det. På "Långnässchetta" tog motvinden i riktigt ordentligt så man fick trampa på.
I med- och motvind fick jag ihop - på hela dagen - 38,32 km och hade åkt det på 2h 03min 49s. Det blev en medelhstighet på 18,88 km/h.

Inga kommentarer: