lördag 10 maj 2008

Allt går inte på räls

Efter frukost började jag skala räkor, som jag lagt i vatten före. Det behövdes ca 75 g skalade till den sats vitsås jag planerat. Sedan skulle den göras. Det gick över förväntan. Jag rörde ner räkorna och hackad dill. Fyllde över stuvningen i en glasburk och satte den för avsvalning i kallvatten. Nu var det dags för en tur till biblioteket och konsum. Därefter åkte jag till Granngården för att köpa sättpotatis. jag köpte åt mig själv, sättlök, morots- och rödbetsfrö.
när jag efter det ätit och stod vid diskbänken, ringde Ture och meddelade att han varit på vårdcentralen i Öjebyn och när han skulle åka därifrån fick han åka i en rullstol. Det betydde att han själv var hemma med rullstolen, med det han absolut måste ha, fanns i Öjebyns vårdcentral och där stänger man kkl 1700. Jag släppte vad jag hade för händer och åkte dit efter rollatorn, som jag sen körde till Ture. När jag kom dit satt han fast med rullstolen i dörruppningen till toan. Jag hjälpte honom loss. Han berättade att han suttit fast i ytterdörren och varit tvungen ropa på en förbipasserande dam, som då hjälpte honom loss. Men nu har han sin nödvändiga rollator.
Från Ture åkte jag till Fagerudden och hämtade Gun-Britts bil. Det blev biltur istället för cykeltur och det var tur, för då slapp jag cykla hem mitt i natten.
Jag åkte till Kallax och hämtade Gun-Britt. Vi åkte hit och jag gjorde ett par varma mackor med räkstuvning. Sedan vi fikat åkte vi till Fagerudden och jag körde bil hem. Äventyret fick ett glatt slut

Inga kommentarer: