onsdag 30 april 2008

Cykling...

Tisdag: Nu var sanningens minut kommen för cykelservicemannen. Jag åkte i till firman och hojen var försedd med nytt vevparti och därmed tre nya drev. Även pedalerna var nya. Det gick lös på ytterligare 590 kronor. Det betyder att det hela gått på 1250 kronor. Jag tog hem cykeln och provade den. Nu fungerar den och var det läge att ta en premiärtur. Jag lastade ett kaffepaket och insexnycklar i ryggsäcken och åkte först till Ture. Ismo var där och hade fått hjälpa T. med den personliga renligheten.
Jag åkte vidare till Svensbyn, tog ur värmelampan och tog med potatis. Skickade ett mms med en bild över gården, så de kan se hur snösmältningen fortsätter. Men det är fortfarande ovisst om Vera lyckas att ta fram bilden
Trampade vidare till Blåsmark och Gustav Vikström. Vi satt och pratade en bra stund. Det blev så att jag passerade Öholmabron vid 21-tiden. Tog en bild av solnedgången där och skickade dentill haraldlindstrom@hotmamil.com . Nu återstod ett besök på kyrkogården. Jag bytte ljus både på Mattssons och Berglunds gravar, Satte även ett med guldlock på Erik Pehrssons. Klockan var gott och väl tio när jag kom hem och då var jag hungrig och gjorde iordning en hamburgare. När den var uppäten, kom jag på att sillfiléerna borde bli inlagda. innan allt var klart och undandiskat hade en ny dag grytt. Den dagen är Valborgsmässoafton. Jag var bjuden till Missionskyrkan på "Vårlunch", tillsammans med P-O. Han kunde tyvärr inte följa med, men jag åkte dit. Det var kycklingklubbor med potatissallad och grönsallad. Förutom den utsökta maten, vankades det andlig förplägnad också.
På aftonen var det cykeldags igen. Jag åkte först till ICA-Bergsviken och köpte räkbaguetter, som jag skulle ha till Ture. Jag var först till Roka kvarn, där det var majbrasa, musikunderhållning och våfflor med sylt och grädde till en kopp kaffe. Ture blev glad åt besöket och räkbaguetten, även om det blev lite sent.

Inga kommentarer: