lördag 3 maj 2008

Klämfreda´n

Nu har klockan passerat midnatt, men det här avser framför allt fredag.
Handlade på Coop Konsum, bl.a. muffinsformar. Jag hade planerat att göra några muffins, för det finns inte kvar annat än kanelbullarna. Jag hade kommit överens med Folke om att vi skulle äta sillunch tillsammans. Skalade potatis och morötter. Jag måste få skryta med att jag - trots mitt kön - kunde ha potatis- och äggkastrull, morotsskalning och muffinsbak på gång samtidigt! Enligt mitt eget tyckande funkade det. Den inlagda sillen blev godkänd. Jag hade ringt till Per-Olov och bjudit honom att komma på sillunchen med oss. Folke kom cyklande från stan och verkade vara vid god vigör. När vi ätit satte Folke sig i gungstolen och somnade, men väcktes så småningom av telefonen. Det var Rangvi som meddelade att hon skulle hämta honom vid halvsextiden. De skulle upp till sjukhudet och besöka Allan, som blivit inlagd på grund av sitt onda knä. Jag lastade Folkes cykel på bilen och skjutsade hem honom. Själv fortsatte jag till Gunnel, vi skulle följas åt till Älvsbyn. Det var cirka 260 personer som kommit för att dansa till BarraBazz. Det var jättekul, dels för att orkestern var duktig och dels för att publiken var månghövdad och duktig. Ja en hellyckad danskväll. På hemväg stannade vi till här och fick provsmaka muffinsen. Nu har jag skjutsat Gunnel till Hamngatan och tänker göra kväll, trots att det nu är söndagmorgon. Aj aj aj aj! Nu fick jag kramp (sendrag) och har tagit lite salt i munnen. Hoppas att det ger med sig. Det har varit en bra danskväll.
Godnatt!

Inga kommentarer: