torsdag 8 maj 2008

Livet går vidare

Idag har jag äntligen kommit igång med krattning och tillhörande grusplockning. Vivi-Ann ringde för att tala om att hon inte kunde sluta läsa "Myrlandet" förrän den var genomläst.
Strax efter det samtalet, ringde Gunnel. Hon ville komma på besök på eftermiddagen.
När jag berättede för Vivi-Ann om att graven var pyntad med tre ljungplantor , en vitlackad kvist och ett rött plasthjärta, blev hon både upprörd och förvånad. "Har du verkligen varit vid rätt grav?" Det blev så att jag släppte krattan och åkte in till kyrkogården. Jodå, det var Pehrssons grav. Jag tog två bilder av "Pyntet" innan jag slängde bort alltihop och åkte till Vivi-Ann och visade bilderna. Det var verkligen märkligt. Vem kan ha gjort sig besväret att pynta på det där sättet?
Hemkommen igen, började jag frisera syrenerna. Tog fram kvarnen och malde ner kvistarna. Det tog också tid, så det är inte färdigkrattat än på långa vägar.
Vid halvfem gjorde jag full dag, duschade och åt middag. Gunnel kom vid artontiden, hon hade köpt med sig fikabröd. Vi fikade och pratade om ditt och datt till tjugoettiden då hon åkte.
Arnold ringde. Vi pratade om sättpotatis och kom överens om att jag skall köpa till fem kilo av vardera Mandel och Bellona.
Ja, så rullar det på...

Inga kommentarer: