onsdag 21 maj 2008

Vecka 20 och in i 21

Det rör på sig, ja ibland rörpå sig. Skottade om komposten. Tömde fack två och skottade över från ett till två. Där rör det på sig. Mina vänner daggmaskarna har kommit igång bra och jobbar för fullt.
Motionsdans på fredagkväll. Där rör man på sig, minsann.
Lördag var det dags att cykla Infjärden runt. Jag startade via Bergsvikens ICA-butik, där jag köpte räkbaguetter att ha med till Ture. I Svensbyn vid Aggeskurvan köpte jag startkort och fortsatte till Sjulnäs, där jag besökte Ture. Där var också Gösta Bergman. Han hade varit till Kalamark och tyckte att det var så vackert där och vägen var torr ock fin. Det gav mig anledning att ändra färdplanen och istället för att fullfölja runt fjärden, blev det runt Kalaträsket, via Granträskmark och Svensbyn. När jag kom hem visade cykeldatorn på 55,47 km. Jag var bjuden till Fagerudden 53 på middag och satte i motorvärmarsladden i garaget. Efter dusch och klädbyte var jag klar för avfärd och satte mig i bilen för att backa ut ur garaget. Det brakade och rasslade när motorvärmarsladden sopade rent på arbetsbänken. Jag hade inte losssat den innan jag backade. Det rörde på sig! Jag stängde garageporten och åkte. Vid återkomsten fick bilen stå ute. På söndagkväll var vi på Cecilia Fjellborgs examenskonsert i Musikhögskolans aula. Det var en upplevelse! Fantastiska musiker: Lisa Fröberg, piano - Christian Andersson, gitarr och Cecilia Fjellborg, klarinett. Dessutom Markus Persson, konfrencier - Alexandra Esser, ljudtekninker och Marit Lindås, bladvändare och roddare. Vi blev bjudna på fika efteråt.
Måndag ringde P-O, han ville bjuda på fika och prata enstund. Först därefter röjde jag såpass att jag kunde köra in bilen i garaget. Folke ringde och ville ha sällskap till Monas hus i Munksund för att bära fram en studsmatta som hon hade sålt. Köparen kom och hämtade den precis på utsatt tid. Varningslampan på bränslemätaren hade tänts och då fick jag i 60,1 liter á 13,84! Efter middag var det dags för Tangokurs i Kårhuset. Det kändes bra att röra på sig. När jag åkte hem efter tangon, hade jag lämnat mina glasögon på ett bord i Kårhuset. Det tyder på något stillestånd i någon hjärnvindling...
Hämtade glasögonen på tisdags morgon. Träffade Staffan Petersson, som numera jobar i serveringen i Kårhuset.
Sedan var det dags för Blomsterfondens utfärd till Jävre. Jag hade antecknat bussens avgångstid, men ignorerade det och kom en halvtimme försent till Margretelund! Körde till Jävre och anslöt till sällskapet där. Det blev en trivsam dag trots missödet - nää, klantet, med avgångstiden.
Onsdag har jag varit på introduktion till Belastningsträning på Nautilus. Det kändes som att jag kommer att bli fast i ytterligare en aktivitet. Bäddade rent i sängen. På aftonen var jag tillsammans med Ruth Sandberg bjuden till Fagerudden 53, på fläskpannkaksmiddag. Det rör på sig. Nu har det blivit torsdag. Godnatt!

Inga kommentarer: