torsdag 18 juni 2015

Ingen Indoor Walking,

Jag hade ställt väckning 05:00, för att gå på Indoor Walking, men det var inte nånting i dag. Då gick jag tillbaka till sängen...
Steg så småningom upp, Gun-Britt var redan uppe och gjorde frukost. Jag började koppla släpet till bilen, men innan jag var klar fick jag anledning att gå in igen. Nu var fokus flyttat från släpvagnskoppling till något annat...
Jag satte mig i och började köra - då small det! Kulhandsken hade jag inte kollat att den klickade i och nu hade säkerhetswiren och kontakten fått sitt. Jag kunde med ett hänglås koppla wiren  och elkabeln gick att ansluta så jag kunde åka iväg till ÅVC, När lasten var lossad åkte jag till Bilhallen och fick köpa en ny kopplingsdosa för 45:-. Billigt tyckte jag. På Laitis köpte jag säkerhetswire 40:-, men där fanns inte de skruvar,brickor och muttrar som behövdes. Hos Clas Ohlson AB fanns samma kopplingsdosa komplett med skruvar, brickor och muttrar för 39:-! Jag köpte fästmaterial för 58:-. Nu var det dags att montera. Det gick ganska bra, bara en skruv, där muttern rostat fast, kunde jag kapa med min Multicutter, som jag tidigare hel omotiverat köpt för 499:-. Nu var den bra att ha.
18:30 var jag i "Holmen" för att vara med på ett pass Tabaata 30 min. Efter det , tio minuter och en banan var jag klar och deltog i KettleBell 45 min. Båda passen under ledning av Jens. Under tiden hade Gun-Britt bakat åtta limpor som skall vara lotterivinster i SPF-Rönnens kyrkmarknadsaktivitet.
Efter allt detta kopplade vi släpet och körde det hem till familjen Lindström på Målargatan 6. På hemväg därifrån och då var klockan mer än 21:00, såg vi det här vackra sceneriet över Kyrkogården.

Inga kommentarer: