torsdag 11 juni 2015

Det är tryggt och säkert att ta bussen.

Måndag 8. Indoor Walking med Hanna 06:10 Jag klippte gräset på förmiddagen. På eftermiddagen var vi på Fagerudden tillsammans med Öhmans och Lindströms. Det var dags att börja ta hand om och köra undan inventarier, som inte skall ingå i försäljningen av huset. Vi tog hand om två garderober, som jag fick hjälp av Bo att frakta hit. De står nu i gången mellan hus och förråd. På släpet var det, förutom möbler, som Bo och Anneli skulle ha, åtskilligt med bråte och heltäckningsmattan som legat på altanen.
Tisdag 9. Jag hämtade släpet på Målargatan 6 och var till ÅVC och sorterade ur. Sedan lastade vi på en omgång till, som jag körde till ÅVC. Under kvällen, följde jag med Conny till Liden med bl.a. lilla båten. I den vevan kunde jag köra hem Cittran hit och fick sedan skjuts tillbaka till Fagerudden. Det följde med en hel del skatter, när Gun-Britt och jag sedan åkte hit hem.
Onsdag 10. Jag hade väckning 06:00 för att komma iväg med Citroen till Kent Sehlkvist Autoteknik i Rosvik. Det gick ju bra och jag trippade iväg till hållplatsen. Bussen kom och jag satte mitt busskort mot läsaren. "Ogiltigt kort" , kom upp på skärmen. Föraren var en hygglig prick, jag fick åka med. Jag beslutade att åka in till busstationen och få klarhet i vad som var galet. När bussen närmade sig busstationen, tog jag för givet att den skulle stanna där, så jag tryckte aldrig på stoppknappen. Då fick jag åka med en sväng förbi Strömbacka och Stadshuset innan jag återkom till stationen. Expediten där lade kortet på läsaren. "Det här kortet är din reskassa, du skulle ha sagt det till föraren, så hade hon dränerat din reskassa på vad biljetten kostar". Jag hade 475 kronor där. Så gick jag ut till "Knuten" för att ta lokalbussen hem. Det gick ju bra, fast jag höll kortet för länge mot läsaren, så jag uppfattade aldrig att maskinen godkände mitt kort. Då fick den föraren också säga till mig: "Gå och sätt dig! Det är OK med ditt kort". På eftermiddagen, ringde Kent Sehlkvist och meddelade att bilen var klar att hämta. Jag kollade på turlistan och fann att jag skulle hinna med bussen, som anländer till Rosvik 17:15. Med raska steg gav jag mig iväg, jag t.o.m. joggade bitvis, för att inte komma för sent till hållplatsen. Nu visste jag ju hur man gör när man skall åka med Länstrafiken. Jag var där i god tid - trodde jag. Först kom bussen till Älvsbyn , sedan den till Stockbäcken och så den till Sjulsmark, men ingen Linje 14, som jag skulle åka med. Då kollade jag på turlistan igen och såg att just den här turen aldrig angör hållplatserna vid gamla.E4. Det var bara att ringa till verksta´n och meddela hur det låg till.
I dag Torsdag 11. Indoor Walking 06:10 med Mona. Sedan var det styrelsemöte för SPF-Rönnen. Efter mötet var styrelsen och åt gemensam lunch på Sjöbodan. Där fick jag erbjudande av Karl-Erik Björkén att åka med honom till Rosvik. Det var ju bra, tack för det Karl-Erik! Men jag vet fortfarande inte om jag klarar av att åka buss på egen hand.
18:15 var jag på Actic för att delta i "Soma Move"45 min med Jenny som ledare. Jag fick ha henne för mig själv det passet, det kom ingen mer än jag.. Hon lyckades att få mig att svettas rejält.

Inga kommentarer: