onsdag 23 april 2014

Söndag 30 mars

Söndag 30 mars. Frukost med Kerstin och Peter Marinko och Henrik Dieden. Sedan åkte vi ner till sta´n med tiobussen och strosade omkring i solskenet. Vi träffade Bengt och Berit två gånger och satt på en servering tillsammans med dem. Vi drack ett glas färskpressad Lemon för mig, Orange för Gun-Britt. Om man beställer Lemon, får man två påsar socker, men jag föredrar den utan. Den är mer läskande så. På eftermiddagen gick jag ned till hamnen, där det ligger fiskebåtar, bara för att ha varit där och för det fyspass det innebär. På väg upp från hamnen, gick jag inte genom tunneln, utan tog trappen som fanns vid tunnelmynningen. När jag kom högst upp, fanns där en grind, men den var olåst, så jag gick in. Det visade sig vara en campingplats jag kommit till. Jag passade på att använda toaletten där. Tänk att man kommer på idén att anlägga en camping på den här platsen. Nog skulle jag kanske kunna baxa in vår 4,5 meters vagn här, men knappast någon så mycket större. När jag kom upp till hotellet, satt Gun-Britt i lobbyn med Britt-Marie Ingblad och Karl-Axel Olsson. Jag köpte en ”Cocktail SPRITZ Veneziano”, som vi delade. Nu är den prövad också. Middag tillsammans med Kerstin och Börje Olsson
Titta vad som står på skylten!
Söndag i Sorrento.


På vägen ner gick jag genom en tunnel.
Men här upptäckte jag en trappa.

Och ledde in på en campingplats.

En grinda spärrar vägen, men den
var olåst.
Det här är infarten till campingen.




Inga kommentarer: