måndag 28 april 2014

El-cykel

Jag har köpt en ny radiokontrollerad väckarklocka hos Clas Ohlson AB, men jag är besviken på den. Den klarar inte att ta emot signalerna från atomuret i Braunschweig, Tyskland. Jag hade faktiskt förväntat mig att det skulle fungera, då jag har haft en motsvarande klocka, som härrör från -70 eller -80 talet. Dessutom har jag under det gångna året köpt en radiokontrollerad analog väggklocka, som fungerar alldeles utmärkt. Men Clas Ohlson AB, skriver ju i sin katalog "Sändarens räckvidd är c:a 2000 km, d.v.s. norr om Umeå är tidssignalen inte tillförlitlig". Klockan fungerar ju som vilket kvartsur som helst och väckte mig 05:00 i dag, för jag skulle till IndoorWalking med Linda kl 06:10. Efter dusch och bastu, var det frukost innan vi åkte till Höglandsnäsvägen 8. Jag skulle hjälpa Mathias att regla för altanen. Det gick ganska bra, vi blev klara med det och sedan tog vi Isla och Liam med oss hem till Cymbalgatan. Vi åkte i Elinas Subaru, som har barnstolar och hon tog vår bil, för att åka till affären för att veckohandla. Jag lyckades "slagga" en stund fastän barnen stojade. Det var  skönt och gjorde verkan. Folke kom och åt middag med oss. Han körde med sin El-cykel, som han tycker sig ha mycket glädje av. Jag har just laddat ner "Söndagarna med Stina Wollter" från i går, där hon hade besök av Sofie Lundmark. Nu har vi det i varsin Mp3-spelare och skall lyssna i kväll.

Inga kommentarer: