måndag 21 april 2014

Onsdag 26 mars.

Onsdag 26 mars. Inget program, vi åt frukost med Ingrid Grip, Britt-Marie Ingblad och Jozef Olasz. Vi åkte ner till Sorrento med nio-bussen. Vi gick omkring i gamla sta´n och kom så vi såg nerfarten till hamnen. Det var soligt och skönt och vi satt en stund på en bänk, innan vi gick mot hållplatsen. Bussen kom just då från hotellet, så vi fick komma ombord och åka med till vändplatsen. Vi åt lite yoghurt, kex och frukt till lunch. Därefter gick jag återigen ner på sta´n. Det fattades lite ansträngning för min del. Jag gick ända ner till piren, varifrån båten till Capri skall gå. Det finns trappor, så det går ganska bra att ta sig både ner och upp. Men så kom det ett rejält regn. Jag var in i affären och köpte en godispåse. Då fick jag också en plastkasse att svepa om kameran. Jag gav mig iväg i regnet, men efter en stund upptäckte jag att hörapparaten blev galen. Den tycker inte om regn och fick också komma in i påsen. När jag kom tillbaka till hotellet, var jag ganska blöt. Det blir mycket vattensprut och forsande, eftersom allt är så brant. Innan vi gick till middagen, samlades vi några i lobbyn och lyssnade till Bengt och Berit Olausson, som berättade om sin son och hans fru, som är från Filipinerna. De kom i vägen för den stora tyfonen som drabbade Filipinerna under julhelgen. Hela familjen klarade sig undan med livet i behåll, men det blev stora problem att få någonstans att bo. Tyfoner är inte ovanliga i dessa trakter, men den här var något utöver det vanliga. Många miste livet och förödelsen var på många ställen total.







Inga kommentarer: