måndag 17 december 2012

Snöslunga.

 
Idag hade det kommit nästan en ny decimeter snö. Jag skottade undan allt, det var ganska lätt snö och jag kände mig duktig, när jag tog in tidningen och satte mig vid frukostbordet. Jag skulle ju vara på SPF-Rönnens styrelsemöte i Bergsviken kl 0900. Medan vi satt vid frukostbordet, kom snöröjar´n och plogade gatan, med följd att det blev en snövall vid infarten. Jag gick ut och tog bort den också. Då kom tanken på en snöslunga för mig. Det har den ju gjort någon gång då och då. Men nu var den extra stark. Gun-Britt följde med till SV Norrbottens lokaler, hon skulle använda bilen själv. Hon hämtade Elina, som skulle tillbringa en tid hos G-B. Barnen har varit hos sin mormor, som VAB:ar idag. Efter styrelsemötet blev vi bjudna på lunch i restaurangen "2 KöK Acusticum". När den var aväten, var det läge för Elina och Gun-Britt att hämta mig. Elina skulle hem och det skulle vi också.
Under eftermiddagen kollade jag på nätet om snöslungor. Ringde till Clas Ohlson AB i Insjön och fick veta att den enda tvåstegsslunga som fanns att få tag på var hos Clas Ohlson AB i Skellefteå.
Jag ringde Conny och fick löfte om att låna släpet. Vi hämtade det i Svensbyn och sedan åkte vi till
Skellefteå, där jag köpte en Cotec 5,5 hp. Jag fick hjälp att lasta den och sedan åkte vi till Svensbyn, för att få vara i Öhmans garage och packa upp den. Det gick bra och vi provkörde innan vi lastade den på släpet igen. Nu står den här, vi är numera med Snöslunga.

Inga kommentarer: