söndag 9 december 2012

Julbord.

Jag vaskade av kök/allrumsgolvet det första jag gjorde. Det var behövligt, vissa figurer hörde inte till mattans mönster. Så kan det gå när det är kalas. Det har snöat i natt och fortsätter. Grannarna var ute  och skottade. Jag tog också undan det mesta, men sedan gav vi oss iväg till Svarvargatan 26. Vi skulle biträda Monica med barntillsyn. Mathias hade åkt till Sunderbyn, för att vara där när ronden går. Liam skulle sova, så jag tog honom på en promenad med barnvagnen. Det var inte alldeles bekvämt med 15 cm snö. Det var inte plogat då. Han somnade efter halva Svarvargatan , men jag fortsatte ändå Pressar- och Svetsargatan, för att få en liten promenad själv. När Liam och Monica sov, jamen då kunde jag också ta en tupplur. Man skall ta alla tillfällen i akt.


Bo och Monica bjöd sin mamma på julmiddag och av någon anledning följde jag automatisk med. Vi var på Furuborg. Där var julbordet uppdukat. Julens alla läckerheter fanns. Alla var mätta och nöjda när vi gick därifrån. Vi var åtta personer vid bordet: Conny, Monica, Bo, Anneli, Adam, Svea, Gun-Britt och Bertil. Efteråt åkte vi tillbaka till Svarvargatan. Conny, Monica och Isla åkte till CoopFoorum och köpte en ljuskrona till Isla. Det skall vara luciatåg på torsdags morgon på Trädgårdens förskola. När vi kom hem, fanns det snöröjningsjobb även här. Det tycks fortsätta, så det blir nog en omgång till i morgon.

Inga kommentarer: