fredag 7 december 2012




Igår eftermiddag fick jag erbjudande att få vara med i skogen. Det var stormfälld skog som skulle tas om hand. Jag fick låna Bo:s motorsåg och hjälm. I dag var det väckning 0600. Conny skulle ta med kaffethermos och jag gjorde mackor. Jag var i Svensbyn kl 0800. Traktorn stod klar på gården. Jag körde själv med Gun-Britt fyrhjulsdrivna bil. Vi åkte till "Jan-Eriks djäLa", det var mindre än en dm snö, så det var inget hinder att köra bil ända fram.
När vi fått lasset så som det ser ut på bilden, åkte vi hem. Monica hade gjort köttfärssoppa med vitkål. Vi värmde den och åt. Det var toppen med en varm soppa. Själv har hon hämtat Elsa i Hortlax för Ida och Patrik är en sväng till IKEA i Haparanda. Elina fick åka in till Sunderby sjukhus igen, hon kände av symtomen från förra gången. I går 1737, skrev hon: "Happ då får vi återuppta denna tråd igen. Är på väg mot Sunderbyn med Mathias. Förhöjt Amylas och en ny Pankreatit".

Inga kommentarer: