måndag 3 december 2012

Förvirring och stress.

Förvirring och stress. Jag hade inte, som jag borde, skickat in annonsförlaga gällande SPF-Rönnens julfest till Kundtjänst i Norr. Det skulle ha gjorts torsdag 29 nov. Lördagsmorgon, när Lisa Syrén sade att "det är den första december idag", insåg jag mitt fatala... Jag rusade upp och startade datorn, sökte fram förlagan och började att redigera. Men lördag! Vem tar enot något då? Jag slet och stönade. Vad skall SPF:arna säga om inte annonsen är i tidningen på tisdag? Ja, då får det väl bli torsdag då. Det blev så, att på söndagkväll mejlade jag den. I min skrynkliga hjärna fick jag för mig att jag skulle skicka den till Nyheter i Norr. Skaffade fram telefonnummer och förberedde att jag idag måndag skulle ringa och prata med någon för att få dem att ta in annonsen tisdag i alla fall. Kl 0800 ringde jag och fick svar av Bertil Sundkvist i Arjeplog. Jag tänkte väl att de har organiserat så att föreningsannonser skall hanteras där. Jag presenterade mig och mitt ärende. "Ett vackert namn du har", men inte skall du ringa hit. Det är bara att ringa P-T:s växel, så nog får du prata med någon som kan ta hand om ditt problem. Då, men inte förr, föll slanten ner. Nog hade jag skickat förlagan rätt och när jag ringde fick jag tala med Anette Holmbom. Hon lovade att hjälpa mig ur min knipa och det gjorde hon. Jag kunde andas ut. Gun-Britt klippte håret på mitt huvud. Skönt att få lite styrsel på lockarna.
Kl 1145 var vi i Björklundahallen. Gun-Britt var på Actic och jag var på Linas Kettlebellpass kl 1200. Under eftermiddagen har vi handlat på ICA-Öjebyn, vilat och sedan var vi på Piteå Handel och Trädgård, där vi köpte cellofan, som behövs när Gun-Britt skall pakatera ostbrickor till julfestens lotterier och dessutom en julstjärna till vårat eget bord. Jag var bjuden till Folke på middag och G-B fick klara sig själv.

Inga kommentarer: