måndag 28 maj 2012

Trådlöst bredband.

Solen sken så ini vassen, men  när jag var ut för att fylla fågelmataren och hämta in tidningen, kände jag att kallfronten kröp innanför tröjan. Burr! Kl 1200 var jag redopå golvet för Kettlebell. Helen var ledare, en tjej, Irmi och jag var - tjaa, vad var vi? Det var tufft som vanligt och jag flåsar som vanligt. Helen lät framskymta att hon var rädd att jag skulle ta kål på mig själv. Men än pickar det. Det funkade bra med gjutjärnskloten och inga rörelser hade någon negativ inverkan på min lite stela rygg. Snarare tvärt om. Gun-Britt tog en promenad medan jag var borta. Sedan åkte vi till ICA-Bergsviken och handlade litegrann åt Monica & Conny. Vi var förbi med det innan vi fortsatte till Ture. Vi hade med en köttbullsbaguett, som vi delade med honom till kaffe/the. Någon från hemtjänsten hade påbörjat avfrostning av Tures frys. Vi satte en långpanna med varmvatten i frysen för att påskynda smältningen. Den var ganska väl tillfrusen med ett tjockt lager is,  som hängde under infrysningshyllan. De frysta varorna förvarades tydligen på annat håll. Jag rengjorde rakapparaten innen vi åkte därifrån. När vi kom hem, ringde jag till Beda Lundström och varskodde om att vi skulle komma på besök. Hon hade uttalat önskemål om att jag skulle hjälpa henne med datorn. Vi åkte dit och faktiskt - jag lyckades! Hon har köpt ett trådlöst bredband av Telia och med telefonsupport av sonen Torgny, kom jag rätt ganska snabbt. Det blev gofika och prat, så klockan var 2130 innan vi kom iväg hemåt.

Inga kommentarer: