lördag 12 maj 2012

Omstart.

Hej igen! Det har varit stiltje ett tag, det är bara så. Den här dagen har bjudit på en hel del. Först, efter frukost, var det Melodikryss. Det gick väl ganska bra, fast jag inte kände igen Thore Skogman som sjöng tillsammans med Sigge Fürst. Jag fick gissa på Maria (V14), men Ulla (L11) ställde allt tillrätta.
Gun-Britt gjorde en trippel-köttfärslimpa och förberedde transport av den parallellt med krysset. Vi åkte till Öhmnas med krubbet och förstod att det var inte för tidigt. Det satt hungrigt folk vid bordet och knaprade på tunnbrödsmackor mm. Lunchen blev så småningom klar och uppskattades tydligen. "Den som väntar på något gott...". Så småningom samlades alla runt bordet. Det är så fantastiskt att vara den som vunnit delaktighet i gemenskapen!
Jag kom bra överens med Elsa och hon tycktes inte ha något emot att sitta på min arm. På onsdag 16 maj fyller hon fyra månader. Isla, som är storasyster och äldst i kusinskaran charmar alla med sin framtoning. Vad månde bliva? Hon har avverkat sju månader av sitt tredje år. Liam, den lille spjuvern, lite drygt ett år, har också sin charm.
Efter maten åkte jag med Conny till Nolia Jord och Skog på PiteHavsbad. Det fanns många intressanta maskiner att titta på. Jag har ju fått vara med i skogen en del och det har väckt intresse för sådant som nu visas på mässan.  
Innan hemfärd åkte Gun-Britt och jag till Norbergs hus, där vi lade upp sättpotatis till förgroning i tvättstugan . Vi plockade ur sjuka potatisar, tog dessutom med oss hem ett par "kok". Vi knyckte även några sättpotatisar för eget bruk.



Inga kommentarer: