måndag 21 maj 2012

Stroganoff.

Måndag morgon. Det var en hel del att ordna idag (och komma ihåg). Jag ringde till Samvaron  och bokade tid för tredje träffen Pragresenärer / Dagmar. Jag fick klartecken av Karin med förbehåll, om Lisa hade någon bokning som kolliderar, ringer Karin tillbaka i morgon. Vi åkte sedan till SV Norrbotten och lämnade närvarolista för kören, rapporterade torsdagens träff med Dagmar och fick hjälp med kopiering. Margareta Wallström ringde och kallade till SPF styrelsemöte torsdag kl 0900. Den dagen är det Indoor Walking kl 0700. Margit Karlsson ringde och bjöd oss på lunch samma dag kl 1300. Sedan åkte vi till Svarvargtan 26, där Gun-Britt stannade medan jag åkte till Gallerian. Köpte en ny innerslang hos Clas O. Åkte sedan till Dagmar, som inte var hemma, och lämnade orginalet "PRAHA" i hennes brevlåda. Sedan tillbaka till Svarvargatan, där jag hann dra Liam på en röd leksaksbilen stund innan vi vände hemåt. Efter lunchen gjorde G-B små grönsakspajer i mzarinformar och jag monterade det nya däcket med ny innerslang. Den här gången gick det bättre.Sedan var det dags att göra middagsmålet: Korv Stroganoff, ris och sallad. Folke kom och åt middag med oss. Efter maten, sedvanliga tupplurar framför TV:n. Mathias ringde och tipsade om att dränering skall i jorden. Bra! Då blir det att greppa spaden...
Men Kettlebellpasset kl 1200 då? Det kom jag på 1300. Det är lugnt, det får bli att hiva sand i morgon.

Inga kommentarer: