tisdag 15 maj 2012

Spret.

Jag började dagen, förutom frukost, med att försöka kvista, för att reducera spretigheten i syrenbusken som jag lastade i släpet. Tog även med glas- och metallförpackningar smt elektronikskrot och restavfall. En syren som stått några år är minsann spretig. Jag åkte iväg med lasset ooch till min förvåning var det inte fullt uppe på rampen, så det gick snabbt att bli av med det som skulle dit. Sedan åkte jag till rishögen. Det gick väl ganska bra att lossa, men nog spretade det. Jag kopplade loss släpet hemma, för vi skulle till Fagerudden, där Gun-Britt skulle söka bland sina pärmar efter en faktura från 2004, som försäkringsbolaget vill ha. Vi var förbi ICA-Bergsviken för att komplettera ingredienser till "Dans limpa", för nu skulle det bakas limpa. Medan jag städae ur släpet, gjorde G-B sju limpor. Vi tog två med oss och åkte tillbaka med vagnen till Bo. Där var han och barnen ute på gården. De höll på med krattning, men när vi kom lyttades focus till kurragömmalek i stället. Det var roligt att få leka med barnen en stund, de tycktes uppskatta det. Men klockan gick, som den gör när man har roligt, så vi vände hemåt. Som synes har vi haft en vacker dag. Grönskan har kommit igång, men sommarvärme är det inte.                                                




Inga kommentarer: