tisdag 29 maj 2012

"Paddan".

Vi tog cykeln på hållaren bak på bilen och åkte ut till bygget. Gun-Britt skulle ha bilen för att åka till Hårverksta´n, där hon hade bokat tid för klippning. Mathias och jag jämnade ut grus i bodans grund, där kantbalkarna nu var på plats. Vi fick hjälp av grävaren med utjämningen. Mathias var till Beijers och hämtade isolering, som vi sedan lade ut. Därefter hämtade vi armeringsmattor på Beijers och en del verktyg och tillbehör, som fanns i Svensbyn. När vi fixerat isoleringen åkte vi därifrån. Jag åkte på min medhavda cykel. Jag lovade att återkomma vid tretiden för att köra "Paddan". När jag kom tillbaka, var grävaren framkörd till vägen och blev sedan hämtad med en växelflakbärande lastbil. Mathias kom dit vid 1600-tiden och då fick jag full dag. Efter middagen åkte vi och besökte Mimmi och Valter. Vi blev bjudna på kaffe/the med bulle och kaka. På hemvägen tankade vi i Svensbyn.

Inga kommentarer: