onsdag 16 maj 2012

Dagmar.

När vi äntligen tog oss upp ur sänghalmen 0715, blev det en macka och the, sedan promenerade vi till Actic. Jag tar alltid längre tid på mig och när jag kom hem, fanns det mat på bordet. Mandelpotatis, fisk och ägg är väl inte fy skam. Tack Gun-Britt! Vi hann räta på ryggen ett tag, det gjorde vi i husvagnen, som numera står på infarten. 1500 hade vi med hjälp av Dagmar Gabrielsson ordnat föreläsning om Prag, för de som skall åka med i augusti. Trots att det var dag före helgdag, kom 20 personer till träffen. Dagmar är fantastisk hon vill och kan berätta väldigt mycket och bra. Synd bara att minnet... Ja du vet.
Efter middagsmålet, Blodpudding med stekt fläsk, smör och lingonsylt, gjorde jag mig klar för nästa uppdrag. Jag åkte till Höglandsnäs, där Mathias och Elinas nya hus skall stå. Där fanns det jobb med att bygga profiler för huset. Det skall spännas linor, som skall markera husets läge, anslutningar mm. Jag kan inte det där, men hoppas få vara med och få inblick i så mycket som möjlligt. Men då är det återigen det där med minnet...
2105 åkte vi därifrån, jag körde Conny och släpet tillbaka till Svensbyn. Tankade på hemvägen.

Inga kommentarer: