fredag 5 september 2014

Minitomater

Jag har ägnat dagen åt att riva upp den ena av de två växtplatser för Kejsarkronor som vi har på gården. Det var otroligt kompakt bevuxet med Maskrosor och annat ogräs. Jag plockade ur lökarna medan jag skakade jorden för att få bort de icke önskvärda växterna. Sedan satte jag tillbaka lökarna och vattnade. Hoppas att de hinner etablera sig, så vi får se dem blomma nästa sommar. Under tiden har Gun-Britt skördat potatis och rödbetor. Hon har kokat och lagt in en del av rödbetorna. De två tomatplantorna vi fick av Elina, har vuxit till väldigt bra med
avseende på grönska. Men när jag böjde mig ner och lyfte på en del av det gröna, upptäckte jag att det fanns massor med omogna Minitomater under alltihop. Jag har knutit upp en del av grönskan för att få upp klasarna från marken.

Inga kommentarer: