torsdag 25 september 2014

Isla 5 år.


04:58 slog jag upp ögonen, steg upp och stängde väckaren innan den han ringa. Nu hade jag tid att i lugn och ro packa gympakläderna, hämta in tidningen, koka tevatten och äta frukost. Det var strax under tre plusgrader när jag cyklade till Björklundahallen. 06:10 var det trettio minuter Indoor Walking med Mona. När jag kom hem, meddelade Gun-Britt att det skulle vara fastedag enligt 5:2-metoden. Jag satte undan bordet på altan. Bordsskivan har plats i förrådet och benen på vind. Jag tog ned kompostkvarnen och satte ut den i komposten. Sedan klippte jag med sekatören de smala kvistarna på Syrenerna. Sedan fick Tigersågen kapa ner de stammar som kommit sedan jag tog bort de ursprungliga Syrenerna. Med gräsklipparen körde jag över riset jag klippt ner. Den med uppsamlaren tog hand om löven och kvar blev bara kvistarna. Dem tuggade kvarnen i sig med god aptit. De grövsta stammarna kapade jag och gjorde ett paket, som jag får ta till tippen eller så. Sedan var det dags att byta kläden för att åka till Björklundahallen. Nu var det TaiChi på programmet. Det är en ganska vilsam träningsform, men likväl trevlig. Vi var sju - åtta damer och så jag, som tränade under ledning av Camilla. Efteråt bjöds vi på varsin Smoothie vid Receptionen. Vi åkte hem med gympakläderna och fortsatte sedan till Ö&B, där vi köpte pysselböcker till present åt jubilaren. Vi kom till Höglandsnäsvägen 8, dit vi var bjudna på Islas födelsedagskalas. Hon fyllde fem år i går den 24 september. Dit kom följande gäster: Andreas & Carro med Vidar och Nils, Bertil och Gun-Britt, Patrik & Ida med Elsa och Signe, Monica & Conny, Bo & Anneli med Adam och Svea och Robert & Siv. Inklusive värdfamiljen Elina & Mathias med Isla och Liam, blev det tjugotvå personer. Det kom en hel del presenter till femåringen och det bjöds på tårtor, godis, saft, kakor och kaffe/te. Vi lämnade kalaset 18:15, för jag ville hinna till Kettlebell kl 19:00. Vi var nitton brukare till det passet, som var jobbigt, men så skall det ju vara.









Inga kommentarer: